24 marca 2016

CROBAR / product review


Healthy snacks are getting more and more popular, so I've decided to try one myself. CROBAR is an energy bar made out of Cricket Flour (yes,cricket flour is made out of crickets), each bar contains approximately 32 crickets from a Canadian farm, where they have an organic diet (how cool is that?!:)). The founder of CROBAR  is Christine Spliid, who was inspired by the Asian culture of eating insects and decided to bring that back to Europe. That should be enough of background, let's move to the taste!

I have tried two CROBARs: Cacao & Cricket Flour and Peanut & Cricket Flour. My fav one was the Cacao one, I could clearly taste cacao, the bar tasted like a cereal bar, but had a better consistency.  I felt very energised after having it. I really liked the texture and I'm sure it can be a substitute for a breakfast.

There are many benefits of Cricket flour, it contains a lot of protein (so it's good to have after your workout) but its fat content is much lower than usual bar's (so it's good if you don't do your workout as well) and the taste is great!:)

PL:Zdrowe przekąski stają się coraz bardziej popularne, więc i ja zdecydowałem się spróbować. CROBAR  to batonik wykonany z mąki ze świerszczy, każdy batonik zawiera około 32 świerszczy z kanadyjskiej farmy:)). Założycielem CROBAR  jest Christine Spliid, którą zainspirowała azjatycka kultura jedzenia owadów i postanowiła sprowadzić ją do Europy.

Spróbowałam dwa CROBARy: kakaowy i orzechowy.  Kakaowy najbardziej mi zasmakował Czekoladowy smak jest bardzo wyczuwalny, a sam baton smakował jak batonik zbożowy, ale miał przyjemniejszą konsystencje. Według mnie, CROBAR może z łatwością zastąpić śniadanie.

Mąka "świerszczowa" zawiera dużo białka (czyli jest idealną przekąską po treningu), a zawartość tłuszczu jest znacznie mniejsza niż zwykle (idealny, gdy zapomnisz o treningu)  i super smakuje! :)





7 komentarzy:

  1. Hej, nie znam tej firmy Crobar, ale bardzo ładnie prezentują się te batoniki. Moze szkusze sie na jakieś. Pozdrawiam i zapraszam do mnie na www.lap-stajla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, mniam znam bardzo dobrze te batony :)

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają pysznie :) Aż się głodna zrobiłam :)
    Obserwuję i zapraszam do mnie
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie spotkałam nigdzie takich batonów. Są gdzieś u Nas dostępne ?
    http://magdelblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę koniecznie spróbować tych batonów! :P
    kliknęłam,klikniesz w link do bombera u mnie ? :)

    OdpowiedzUsuń